Kancelaria RADCY PRAWNEGO MAGDALENA KWAŚNIK

Konsultacje prawne

Witaj w naszej Kancelarii prawnej, priorytetem jest dostarczanie skutecznych i spersonalizowanych usług prawnych. Oferujemy dwie formy konsultacji, dostosowane do Twoich potrzeb i z myślą o Twojej wygodzie.

Rodzaje Konsultacji

Konsultacje Stacjonarne
oraz
Konsultacje online

Konsultacje Stacjonarne

Zachęcamy do odwiedzenia naszego siedziby Kancelarii w Warszawie oraz biura Kancelarii w Radomiu i skorzystania z konsultacji stacjonarnych. To bezpośredni sposób na spotkanie z doświadczonym radcą prawnym, omówienie szczegółów sprawy, oraz uzyskanie spersonalizowanej porady prawnej. Tworzymy przestrzeń, gdzie potrzeby Klientów są naszym priorytetem.

Konsultacje Online

Dla tych, którzy cenią sobie elastyczność, proponujemy konsultacje online. Bez względu na miejsce pobytu, możemy skutecznie współpracować, korzystając z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. To szybki i wygodny sposób na uzyskanie profesjonalnej pomocy prawnej, z dowolnego miejsca na świecie.

Najcześciej zadawane pytania

FAQ

Prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Aby spotkanie z radcą prawnym było jak najbardziej efektywne niezbędne jest właściwe przygotowanie. Przed umówionym wcześniej spotkaniem należy przygotować potrzebne informacje oraz wszystkie dokumenty dotyczące naszej sprawy. Następnie trzeba określić swoje cele zarówno te jakie chcemy osiągnąć w przedmiotowej sprawie, ale również te których oczekujemy od radcy prawnego. Na spotkanie warto jest również przygotować listę pytań dotyczących kwestii co do których masz wątpliwości.

Tak, zgodnie z niżej przywołanymi przepisami Kodeksu Etyki Radcy Prawnego radca prawny jest zobowiązany do zachowania tajemnicy zawodowej. 

Art.  15. 1. Radca prawny jest obowiązany zachować w tajemnicy wszystkie informacje dotyczące klienta i jego spraw, ujawnione radcy prawnemu przez klienta bądź uzyskane w inny sposób w związku z wykonywaniem przez niego jakichkolwiek czynności zawodowych, niezależnie od źródła tych informacji oraz formy i sposobu ich utrwalenia (tajemnica zawodowa).
2. Tajemnica zawodowa obejmuje również wszelkie tworzone przez radcę prawnego dokumenty oraz korespondencję radcy prawnego z klientem i osobami uczestniczącymi w prowadzeniu sprawy – powstałe dla celów związanych ze świadczeniem pomocy prawnej.
3.  Tajemnicą zawodową objęte są także informacje ujawnione radcy prawnemu przed podjęciem przez niego czynności zawodowych, jeżeli z okoliczności sprawy wynika, że ujawnienie nastąpiło dla potrzeb świadczenia pomocy prawnej i uzasadnione było oczekiwaniem, że radca prawny będzie ją świadczył.
 
Art.  16. Dochowanie tajemnicy zawodowej obejmuje nie tylko zakaz ujawniania informacji i dokumentów, o których mowa w art. 15, ale również zakaz skorzystania z nich w interesie własnym lub innej osoby, chyba że przepisy prawa lub Kodeksu stanowią inaczej.

Art. 17. Obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej nie może być ograniczony w czasie i istnieje również po zaprzestaniu wykonywania zawodu.

Tak, radca prawny może zastępować klientów jako pełnomocnik w postępowaniach sądowych w sprawach cywilnych, karnych oraz administracyjnych. Poniżej podstawy prawne. 

Postępowania cywilne
Zgodnie z art. 87 §  1. ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1805 z późn. zm.) Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, w sprawach własności intelektualnej także rzecznik patentowy, a w sprawach restrukturyzacji i upadłości także osoba posiadająca licencję doradcy restrukturyzacyjnego, a ponadto osoba sprawująca zarząd majątkiem lub interesami strony oraz osoba pozostająca ze stroną w stałym stosunku zlecenia, jeżeli przedmiot sprawy wchodzi w zakres tego zlecenia, współuczestnik sporu, jak również małżonek, rodzeństwo, zstępni lub wstępni strony oraz osoby pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia.
 
Na podstawie art.  82.  ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1375 z późn. zm.) Obrońcą może być jedynie osoba uprawniona do obrony według przepisów o ustroju adwokatury lub ustawy o radcach prawnych.
 
Postępowanie karne
Ponadto, zgodnie z art. 88 §  1. ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1375 z późn. zm.) Pełnomocnikiem może być adwokat, radca prawny lub radca Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej. Pełnomocnika z urzędu wyznacza prezes lub referendarz sądowy sądu właściwego do rozpoznania sprawy. Do pełnomocnika stosuje się odpowiednio przepisy art. 77, art. 78, art. 81 § 1a-2, art. 81a § 1-3, art. 83, art. 84, art. 86 § 2 oraz przepisy wydane na podstawie art. 81a § 4.
 
Postępowanie administracyjne
Na podstawie art. 35 §  1. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 z późn. zm.) Pełnomocnikiem strony może być adwokat lub radca prawny, a ponadto inny skarżący lub uczestnik postępowania, jak również małżonek, rodzeństwo, wstępni lub zstępni strony oraz osoby pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia, a także inne osoby, jeżeli przewidują to przepisy szczególne.
Regulamin KoNSULTACJi prawnych
  1. Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Kwaśnik z siedzibą w Warszawie ul. Widok 8/5p, 00-023 Warszawa, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP 9482513925, REGON 521749619  (dalej jako ,,Radca Prawny”) świadczy usługi polegające na udzielaniu porad prawnych w oparciu o stan faktyczny podany przez Klienta i dokumenty udostępnione przez Klienta. Konsultacje prawne mogą odbyć się:                                                                A. ONLINE – Radca Prawny oraz Klient odbywają spotkanie w czasie rzeczywistym, zaproszenie z linkiem do spotkania jest wysyłane nie później niż godzinę przed spotkaniem, całość odbywa się za pośrednictwem programu wskazanego przez Radcę Prawnego umówienie konsultacji następuje przy użyciu metody wskazanej w zakładce ,,Kontakt”;                                                     B. STACJONARNIE – w siedzibie Kancelarii w Warszawie lub w biurze Kancelarii w Radomiu poprzez odbycie rozmowy Radcy Prawnego i Klienta, przy czym umówienie konsultacji następuje przy użyciu metody wskazanej w zakładce ,,Kontakt”.
  2. Radca prawny świadczy usługi z należytą starannością wynikającą z zawodowego charakteru wykonywanych usług, tj. udziela porad prawnych zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Oznacza to, że nie można gwarantować, że Klient osiągnie poprzez poradę prawną pożądany przez siebie efekt – w szczególności jego sprawa sądowa zakończy się w oczekiwany sposób.
  3. Radca prawny zastrzega sobie możliwość wskazania terminów, kiedy konsultacje nie odbywają się poprzez opublikowanie informacji w tym zakresie na stronie internetowej.
  4. Czas trwania pojedynczej konsultacji w zależności od wybranej opcji nie jest dłuższy niż 60 min.
  5. Po przekroczeniu czasu przeznaczonego na jedną konsultację z powodów leżących wyłącznie po stronie Klienta, Radca Prawny ma prawo naliczyć dodatkową opłatę zgodnie ze stawką godzinową wynoszącą 250 zł brutto, o czym uprzednio poinformuje Klienta.
  6. W celu zawarcia umowy na konsultację prawną Klient może:                                                                                                                          A. dokonać rezerwacji terminu konsultacji za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej w zakładce Konsultacje prawne;                                                                                                                                                                                                                               B. wysłać zapytanie na adres e-mail: kancelaria@radcakwasnik.pl;                                                                                                                C. skontaktować się telefonicznie pod numerem wskazanym w na stronie internetowej w zakładce ,,Kontakt”.
  7. Klient umawiając konsultacje powinien:                                                                                                                                                                  A. podać imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail (o ile posiada);                                                                                                                    B. opisać swój problem prawny – w sposób wyczerpujący, załączyć dokumenty (skan lub zdjęcie), jeżeli są potrzebne do udzielenia porady;                                                                                                                                                                                                            C. doprecyzować problem prawny, jeśli zostanie o to poproszony przez Radcę Prawnego.
  8. Dane osobowe podane przez Klienta są przetwarzane zgodnie w sposób zapewniający im odpowiednie bezpieczeństwo i odpowiednią poufność, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem do nich i do sprzętu służącego ich przetwarzaniu oraz przed nieuprawnionym korzystaniem z tych danych i z tego sprzętu. Zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce ,,Polityka prywatności oraz zasady przetwarzania danych osobowych”.
  9. Radca prawny zastrzega sobie możliwość:                                                                                                                                                              A. odwołania konsultacji, jeżeli tematyka konsultacji wykracza poza zakres spraw, którymi zajmuje się Radca Prawny – odwołanie konsultacji z tego powodu następuje niezwłocznie;                                                                                                                          B. jeżeli konsultacje te nie mogą się odbyć z przyczyn niezależnych od Radcy Prawnego.                                                                        W sytuacji odwołania konsultacji z przyczyn podanych w lit. a i b Radca prawny zwróci Klientowi pełną cenę zapłaconą przez Klienta, o ile płatność nastąpiła przed wykonaniem usługi.
  10.  W przypadku konsultacji online Klient obowiązany jest wykonać płatność przed wykonaniem usługi. Płatność uważa się za dokonaną z chwilą wpływu środku na rachunek bankowy Radcy Prawnego.
  11. W przypadku konsultacji online umowa zostaje zawarta po opłaceniu przez Klienta ceny konsultacji. W przypadku konsultacji stacjonarnych umowa zostaje zawarta poprzez akceptację terminu przez Klienta. Jeżeli cena usługi zależy od indywidualnej wyceny Radcy Prawnego umowa na przeprowadzenie konsultacji prawnej lub wykonanie innej usługi zostaje zawarta po zaakceptowaniu przez Klienta kwoty wskazanej przez radcę prawnego. Wycena nastąpi nie później niż w ciągu 48 godzin (w czas 48 godzin nie wliczane są weekendy oraz święta – w takim wypadku, czas oczekiwania jest wydłużony o czas wolny) od złożenia zapytania.
  12. Z umówionej konsultacji Klient może zrezygnować w każdym czasie przed wykonaniem usługi poprzez poinformowanie Radcy Prawnego poprzez formy kontaktu określone w pkt. 5 Regulaminu.
  13. W przypadku Konsultacji online należy pamiętać, że po spełnieniu świadczenia w zakresie realizacji Konsultacji Klient nie będzie mógł skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy, zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.
  14. Radca Prawny nie ponosi odpowiedzialności za niezależne od niego zdarzenia, w tym awarie techniczne, przez które konsultacje prawne nie będą mogły się odbyć w terminie umówionym. W takim przypadku, Radca Prawny oraz Klient uzgodnią inny termin konsultacji lub umowa zostanie rozwiązana, a Radca Prawny zwróci Klientowi cenę uiszczoną za usługę, jeśli uprzednio została uiszczona.
  15. Termin konsultacji może zostać zmieniony na inny termin uzgodniony przez Radcę Prawnego z Klientem.
  16. Radca Prawny ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu w szczególności w sytuacji:                                                                           A. zmiany przepisów prawa uzasadniających zmianę Regulaminu;                                                                                                                 B. zmiany danych o firmie Radcy Prawnego, adresie, siedzibie, zmianie organu rejestracyjnego, a także numerów, pod którymi Radca Prawny prowadzi działalność gospodarczą;                                                                                                                                                C. wprowadzenie technicznych modyfikacji strony internetowej;                                                                                                                     D. zmiany, wprowadzenia nowych kategorii usług lub wycofanie przez Radcę Prawnego dotychczasowych funkcjonalności lub usług;                                                                                                                                                                                                                                   E. wszelkie zmiany techniczne lub technologiczne związane z funkcjonowaniem Strony Internetowej.
  17. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na treść umów zawartych przed opublikowaniem zmian. Zmiana regulaminu następuje poprzez jej umieszczenie na stronie internetowej. Dodatkowo każdy Klient mający umówioną konsultację informowany jest o zmianie poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Nowe treści Regulaminu będą obowiązywać od 15. dnia roboczego od ich opublikowania w serwisie. Radca Prawny powiadomi każdego Klienta mającego umówioną konsultację o takich zmianach za pomocą informacyjnego e-maila. Jeśli Klient nie zgadza się z nowymi treściami Regulaminu, masz prawo natychmiastowo zakończyć Umowę poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres kancelaria@radcakwasnik.pl. Ta decyzja nie wpłynie na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania wcześniejszej wersji Regulaminu. W takim przypadku Umowa zostanie rozwiązana w dniu poprzedzającym wejście w życie zgłoszonych zmian. Jeśli Klient nie skorzysta z prawa do wypowiedzenia Umowy, nowa treść Regulaminu będzie uznana za zaakceptowaną.
  18. Informacje udostępniane na stronie internetowej Radcy Prawnego nie stanowią oferty zgodnie z Kodeksem Cywilnym. Strona internetowa jedynie informuje Klientów o możliwości skorzystania z usług Radcy Prawnego.
  19. W przypadku rozstrzygania sporów i składania reklamacji, Klient ma możliwość skorzystania z poniższych opcji:                       A. Stały polubowny sąd konsumencki, do którego można złożyć wniosek w celu rozstrzygnięcia sporu wynikającego z zawartej umowy;                                                                                                                                                                                                                               B. Wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, który może wszcząć postępowanie mediacyjne w celu polubownego zakończenia sporu między Klientem a Radcą Prawnym;                                                                                                                                     C. Powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacja społeczna, zajmująca się ochroną konsumentów i udzielająca pomocy w sprawach dotyczących umowy;                                                                                                                                        D. Skorzystanie z platformy ODR (Online Dispute Resolution) służącej do rozstrzygania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  20. Radca Prawny zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie. W przypadku umów zawartych przed wprowadzeniem nowego Regulaminu, obowiązuje wersja Regulaminu obowiązująca w dniu zawarcia Umowy przez Klienta.                                                                                                                                                                                                                                                                      Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 15 listopada 2023 r.

Kancelaria świadczy fachowe usługi prawne zarówno dla klientów indywidualnych jak również korporacyjnych.